„Czułe czytanie” – innowacja czytelnicza dla klas 0

W tym roku szkolnym uczniowie grup 0, będą brali udział w zajęciach czytelniczych w ramach innowacji czytelniczej „Czułe czytanie”. Podczas zajęć uczniowie poznawać będą różne utwory, poruszające mi.in. zagadnienia: pewności siebie, współpracy, bezinteresownej pomocy, przyjaźni, własnych mocnych i słabych stron.
Dzięki poznaniu różnorodnych bohaterów, uczniowie będą uczyć się nowych doświadczeń, będą zaspokajać swoją dziecięcą ciekawość poznawczą. Systematyczny kontakt z tekstem literackim umożliwia dziecku lepsze zrozumienie siebie samego oraz swoich rówieśników. Jest znakomitym źródłem wiedzy o otaczającym świecie.
Podczas pierwszych zajęć uczniowie z uwagą wysłuchali opowiadania „Mysz, która chciała być lwem” Rachel Bright. Poznaliśmy małą Mysz, która najbardziej na świecie chciałaby żeby inni zwracali na nią uwagę. Bycie małym nie jest łatwe. Mysz chciałaby zostać zauważona, lecz jej rozmiar okazuje się ogromnym problemem. Dochodzi do wniosku, że jedynym stworzeniem, które może jej pomóc, jest wielki i groźny lew. Kiedy zbiera się na odwagę, by poprosić go o lekcje ryczenia, dzieje się coś, co całkowicie ją zaskakuje.
Zajęcia zakończyliśmy wspólnym wnioskiem: Siła wcale nie tkwi w rozmiarze. Wystarczy mieć dobre i otwarte serce, by być kimś wielkim.
Tego dnia, uczniowie otrzymali również kart zajęć, na których, będą zbierali naklejki za aktywny udział w zajęciach.
Malwina Szydłowska